Want to share this Foto on another web-site or blog?

Paste one of the following lines in to your site, blog or profile page..

Script:

HTML (for myspace, bebo etc):

BBCode (for message boards/forums):
[ View the Fotopage entry | View the complete Fotopage ]



Mail this Foto to a friend
[ View the Fotopage entry | View the complete Fotopage ]


Wednesday, 6-May-2009 07:06
::Aleesya mandi sungai::
salam...:-)
waaaaa dah lame tak update...
dah berhabuk dah FP aku ni...
sbb terlalu malas sejak akhir2 ni..:-D :-D

sabtu hari tu kami balik kampung..
balik kampung aku ler...lame dah tak balik...
lagipun cuti 3 hari kan... :-> :->

aleesya sekarang dah berusia 11 bulan.. :-)
lagi beberapa hari iaitu pada 26 mei ni genaplah usia dia setahun..
kejap je kan..macam tak caya..sakit bersalin pun macam terasa lagik... :-> :->

apa yang aleesya dah pandai sekarang? ;-)
sangat lasak...lebih2 lagi sekarang ni dia asik nak berlatih berjalan...
dah pandai panjat sofa...dah pandai turun katil..
mula2 dia tak pandai gak turun katil..asal nak turun je mesti nak kepala dulu..LOL
pastu papa dia pun ajarkan lah...kalo nak turun kena pusing kan badan dulu...
pastu baru turun kan kaki perlahan2..sejak dari tu kejap2 nak turun katil...
dah expert...LOL LOL

sekarang kalo letak dalam walker je melalak..nak kuar.. :-S
bila dah kuarkan, mulalah dia yg akan tolak walker tu...
kdg2 sampai ke dapur dia tolak..samelah dgn keta kecik dia tu..
bukannyer nak naik..dia tolaknyer keta tu...nanti kami pun akan ekori dia lah..
takut dia nyer yang akan terbalik ke belakang... :->

kalo nampak kucing je mulalah panggil 'at'...nak sebut cat tak boleh lagi...8-)
kalo kuar umah je...'at', 'at'...dah pandai tunjuk..nak ape2 je tunjuk...
kadang2 kalo bawak gi shoping kalo dia berkenan kat sesuatu benda tu mulalah tunjuk..kalo kita wat tak tau mulalah melalak... :-( :-(

dah pandai salam cium tangan..kalo cium tangan tu siap berbunyi lagi....'mah'...
ummuah lah tu...hehehe...kalo dia berjaya wat paper..
pastu kitorang tepuk tangan mulalah wat muka bangga...sengih..
sampai berkerut idung.... :-D :-D

sebut pasal gigi...hehehe aleesya takde gigi lagi...
kami pun pelik...kawan2 dia yang lain ramai yang dah tumbuh...
dia nyer ntah bile la nak tumbuh...makan dah macam2..
tapi takde gigi... :-D :-D

ok lah layan gambo dulu...
ahad tu mak aku takde..g anta anak jiran aku kawin...
pagi tu kitorang duk kat umah je..lepak2 kat luar...
aleesya sonok lah dapat berlatih jalan...luas ckit...
kalo kat umah kan sempit... :-D :-D



wooo..woooo....beratnyer basikal ni....


check dulu tali brek...ok ker tak... :-D


macam sedap je tali brek ni..rase ckit lah... :P :P


dah ok ni.... :-D :-D


baru lah leh naik... ;-)


senget lak aku duduk...al maklumlah dah lame tak naik... :->




ok tak saye duduk...


kalo nak bawak sambil silang tangan pun bole jugak... LOL


ok pa...dah ready ni...


bestnyerrrr..lajunyer papa tolak..... :-D :-D


papa ni suruh aku nyanyi pulak....nak nyanyi lagu aper ye... $-)


sy ade idea pa....nak nyanyi lagu burung kakak tua.... :-D


burung kakak.....tua.....


hinggap di jendela.........(penuh penghayatan) :-D :-D


nenek sudah...tua.....(kena tarik ckit suara)...


giginya tinggal dua.....hehehe :-D :-D


gelek ckitttt....


sekian....ooopppss..terlebih sudah.... ;-)



duduk dulu..dah penat menyanyi...



merangkak lah..malas nak jalan..lagipun sy ni kecik lagik... :-D :-D





menyelit je aleesya kat ibu dia...ibu tu pn tak lame lagi nak ade baby...
pasni dah tak leh nak menyelit lagik lah ye aleesya...
tgk aksi dia kalo salam..mulalah tersengih kalo dia salam pastu kita tepuk tangan..
kononnyer/mmg pun anak mama ni pandai lah ye..tu yg tersengih...bangga... :-D :-D

pastu tengahari kitorang g Bahau..
saje g jalan2...sesambil tu leh carik makan...
dah mak takde..nak masak malas... :-D :-D
mula2 g econsave dulu..cari barang2 yang dah abis...
pastu g makan kat pizza..lagipun kakak aku teringin..
dia cakap sebelum dia deliver dia nak makan pizza dulu...
dah orang mengandung cakap camtu, so kita kena turutkan lah ye...
(sememangnyer kami ni pun mmg nak makan pizza pun)


order dulu...


aleesya taknak duk diam..ajak jalan2...nasib baik lah kat ctu tak ramai org..


siap posing lagik...
aku ni kan tak tau lah nape bila bergambar je mesti aku pakai baju ni... :-D :-D
baru aku pasan..macam dah takde baju lain..
bila aku pakai baju lain tak maulah pulak bergambar..macam takde perasaan...
ni sume secara kebetulan...hahahaha LOL LOL


makanan dah sampai...




beriya anak aku makan...... LOL LOL



lepas makan, singgah kedai depannyer pulak...
kakak aku nak beli handphone...
tgk anak aku dah merayap..
mane taknyer duk pilih hp dekat 1 jam...
boring anak aku dibuatnyer.... :-D :-D

balik jer dari Bahau singgap jap kat jeram serting...
laki aku nak mandi manda kat sane lak... :-D :-D
bila cakap je nak mandi mulalah anak sedara aku ni nak ikut..
dgn tak bawak bajunyer...so pas beli hp tu g singgah beli baju n suar pendek jap..
sampai ctu je dah kul 5...kalo kul 5 air sungai tu lagi lah sejuk..


sampai je terus carik port..takleh g tinggi2 sgt..
sbb kakak aku tak larat dah nak naik...



aleesya dah geram2 tgk air..
yerlah seumur idup aku lom penah bagi dia mandi air sungai atau laut... :-D :-D
mula2 letak..takut2 gak dia...sbb sejuk...





dia dah nak start panas...hehehe..tadi baru start enjin... :-D :-D
mulalah pegang2 air..pastu kocak2 ckit..pastu sengih..suke...
yang aku gelihati tu air tu pun dia nak masuk mulut...
nak rase kut... :-D :-D



gigil sejuk....


rase lagi air..... :-D :-D



dah sonok sgt lah tu....gelak je.... LOL LOL



mandi dalam satu jam..pastu siap2 nak balik..sbb dah petang...
on the way balik singgah pasar malam...
tak larat nak masak...beli je..
pastu kul 10 malam balik kajang lak...

k lah kengkawan..sekian yer cerita dari saye... :-D :-D
nanti update lagik...

© Pidgin Technologies Ltd. 2016